Ce Bauturi Imi Prepar Acasa Din Portocale Si Cojile Lor

050120111954_fotor_fotor_collage_fotor

Suntem in plin sezon rece ceea ce inseamna ca portocalele sunt fructele momentului. Cel putin la noi portocalele si clementinele/mineolele (preferatele mamei) sunt nelipsite, mai ales iarna.

Dar sa trecem la lucruri mai practice, si anume cum consum aceste minunate fructe. Bineanteles, le mananc – doar ca se poate intampla sa dau de vreuna cu un gust ciudat si-mi trece instant orice pofta, asa ca le abandonez. Totusi, am gasit si alte metode in a le cosuma – chiar si cojile lor (oarecum).

Ceai Din Coji De Portocale

050120111974_fotor

Ceaiul din coji de portocale este felul meu de folosi la maxim, sau cel putin atat cat imi pot permite pe cont propriu, ceea ce ramane de la decojitul portocalelor. Cred ca este o risipa enorma sa aruncam cojile fructelor si cele de legume, asa ca iarna aceasta m-am pus pe strans coji.

Ceaiul este simplu – fierb apa pana cand da in clocot. Atunci opresc focul si adaug o mana generoasa de coji de portocale proaspete sau deja uscate – cum am la indemana. Pentru un gust mai aparte, strecor cateva picaturi de esenta de vanilie – dar nu mereu, ci dupa chef. 

Puteti lasa cojile in ceai maxim 12 ore. In acest timp se elibeareaza uleiul din coji si daca totul este facut “ca la carte”, veti avea in pahar o minunatie de elixir uleios si aromat. No Joke. Dar nu iese mereu. Inca incerc sa-i gasesc chichita.

050120111954_fotor

Fresh de Portocale Si/Sau Mineole/Clementine

Next pe lista de azi este fresh-ul de portocale, alte citrice sau combinat. Ca parere personala, cel combinat cu portocale si mineole (de exemplu) are un gust mai aparte in comparatie cu cel 100% din portocale. Dar asta depinde de preferinte si ce avem prin casa, nu-i asa?

050120111962_fotor

Despre fresh nu am foarte mult de adaugat. Ajuta mult in juicer performant, altfel se arunca o o mare parte din pulpa la gunoi. In rest, juice it and enjoy!

050120111942_fotor

Leave a Reply

